פתח תקווה – עיר מאלפת

מה לא אמרו או כתבו על העיר פתח תקווה המנמנמת ? מי לא העביר איזו דחקה על אם המושבות של יואל משה סולומון? אני מבקש בדקות ספורות לעדכן אתכם, שפתח תקווה לא כזאת מנומנמת ושצריך כל דבר לבחון לגופו של עניין ולא בהכרח בהשוואה לדבר אחר.

חברו הטוב של האדם

כתושב העיר פתח תקווה ושכונת אם המושבות המקסימה שבצפונה של העיר, אני יכול לספר ממקור ראשון, שזו עיר של משפחות שאוהבות כלבים. בהליכה בפארק הגדול של העיר או בפארק הסביונים השכונתי, אני פוגש עם ג'סיקה הכלבה האהובה שלי, עשרות כלבים שנהנים מהשטחים הירוקים ומהאוויר הפתוח, יחד עם בעליהם, שנהנים לטייל בפארקים המוריקים.

כמות כזאת של כלבים יכולה לייצר כאוס לא קטן, ריבים בין בעלי הכלבים ונהמות קרב מצד ההולכים על ארבע. אולם, כאוס שכזה כמעט ולא נראה בעירנו והסיבה לכך היא, שפתח תקווה היא גם עיר של לא מעט חובבי כלבים מקצועיים, שעוסקים באילוף כלבים.

עיר של מאלפים

מסתבר שהעיר פתח תקווה יכולה להתגאות במספר רב במיוחד של העוסקים באילוף חברו הטוב של האדם. כנראה שבעיר חובבת כלבים הדבר ממש מתבקש. אגב, גם ווטרינרים לא חסרים בפתח תקווה.

רביד גונטוב, יוסי סמואל ודני פלודה הם רק חלק קטן משמות מאלפי הכלבים שבעיר, אבל את עיני צד שם אחד יותר מהאחרים.

ילדים וכלבים זו שמחה

נא להכיר את נטע גימפל – מאלפת כלבים מפתח תקווה. נטע היא לא עוד מאלפת כלבים, נטע מתחזקת פרויקט מיוחד ואפילו מרגש בו היא מפגישה ילדים עם תהליך אילוף הכלבים. באמצעות הלימוד בו היא מסבירה לילדים כיצד לאלף כלבים, כיצד לתת להם פקודות וליהנות מתקשורת טובה עם הכלב, נטע מפתחת אצל הילדים את תחושת האחריות והמחויבות כלפי יצור אחר.

נטע מספרת במספר הזדמנויות שהמקצוע שלה משלב בין שתי האהבות הכי גדולות שלה בחיים – ילדים וכלבים. לאלף כלב ולבנות אתו מערכת יחסים של ממש, המורכבת מאספקת הצרכים שלו מצד אחד והפיכתו למתקשר עם בעליו ומבצע פקודות, או יותר נכון, נענע לבקשת הבעלים מצד שני, זו הרגשת סיפוק ענקית שמלווה אותי יום יום שעה שעה.

מדוע לאלף את הכלב שלי

נכון שחיות נולדו להיות בטבע, בחופש שלהם, לרוץ במרחבים הפתוחים ולעשות ככל העולה על רוחן. ובכל זאת, לחופש הזה עשוי להיות מחיר שאנו כחברה אוהבת בעלי חיים, צריכים למנוע. כלבים משוטטים זו בעיה אמתית מכמה סיבות – הראשונה נעוצה בעובדה שלא תמיד הכלבים מוצאים את מזונם וישנם מקרים רבים של

כלבים משוטטים הנמצאים במצב של תת תזונה. סיבה שניה היא מחלות. כלבים משוטטים עלולים להדבק בכלבת וזו מחלה שמועברת גם לבני אדם בנשיכה. סיבה שלישית נעוצה לצערנו בפינה האפלה של האנושות, ישנם אנשים שמתעללים בבעלי חיים וחשוב מאוד למנוע זאת.

אילוף הכלבים שלנו מאפשר לנו לשמור עליהם ביעילות גדולה יותר, אנו מייצרים באמצעות האילוף תחושת ביטחון גדולה אצל הכלבים ביחס אלינו והקשר שלנו עם הכלב מתחזק מאוד בזכות זה.

אז בפעם הבאה זכרו, פתח תקווה עיר מאלפת.