מה יש לשקול לפני ניתוח הגדלת חזה?

שתלי חזה מסיליקון הם תכשיר קוסמטי (שקית בצורת שד המלאה בג'ל סיליקון) או מי מלח (סטריליים) המשמשים להתאמת גודל השדיים שלך למראה הרצוי. הדבר נעשה באמצעות ניתוח הגדלת חזה. לפני הניתוח ישנם גורמים שונים שהמנותחת תרצה לקחת בחשבון ולקבל החלטות בהתאם. בין הגורמים החשובים שיש לקחת בחשבון לפני הגדלת החזה כוללים:

עלות – העלות של הניתוח גבוהה יחסית, ולכן יש להכין עצמכן כלכלית לפני הניתוח. מרבית הביטוחים שקיימים כיום אינם מכסים ניתוחים קוסמטיים משום שלא מדובר בניתוחים מצילי חיים או ניתוחים לחזור שד לנשים שעברו כריתה כתוצאה מסרטן השד או בעיה רפואית אחרת.

כאבים וזיהומים: כאב מקומי וחוסר נוחות הן תופעות לוואי שכיחות לאחר ההשתלה.  כדי להתמודד עם הכאבים ניתנים למנותחות משככי כאבים במרשם. חשוב להגביל את השימוש בהם כדי למנוע התמכרות אך משככי הכאב מסייעים לעבור בצורה סבירה את התקופה הזו.  סביר להניח שהאזור יגרד מעט לאחר ההשתלה ולכן חשוב לעשות שימוש בקרמים מרגיעים. במקרים נדירים עלולים להתפתח זיהום ולכן ייתכן ותידרשו גם לקחת אנטיביוטיקה מונעת.

קרע בשתלים בשד – דליפה בשתלים היא אירוע כואב. עם זאת מדובר לרוב בנזק זמני והפיך שאם מטופל בצורה מיידית מאפשר את החלפת השתלים או הסרתם ואת הנוזל שדלף בצורה יעילה ובטוחה.

הנקה – לאחר השתלת חזה הנקה עלולה להפוך לאתגר אבל אם הניתוח בוצע על ידי מנתח מקצועי ואין בעיה מיוחדת או ניתוח נוסף של הרמת חזה אזי השתל אינו אמור להפריע לבלוטות החלב שלך. מכאן שלא אמורה להיות בעיה בהנקה ברוב המקרים.

אובדן תחושה בפטמה – התחושה בפטמה עלולה להיעלם אצל אחוז קטן מהנשים שעברו ניתוח. רוב הנשים ישמרו על התחושות בפטמה, אך במקרים שבהם הניתוח פגע במערכת העצבים באזור תאבד התחושה באזורים אלו.

ממוגרפיה – בבדיקת ממוגרפיה מנסים לזהות תאים סרטניים או תהליכי הסתיידות באזור השדיים. לעיתים ניתוח הגדלת חזה יכול להקשות ולעכב זיהוי של סרטן השד. אחת מדרכי ההתמודדות היא לבצע בדיקות לנשים עם נטייה לסרטן לפני ניתוח הגדלת החזה.