חשיבות חיסון הפפילומה לבנים

בשנת 2013 משרד הבריאות הכניס את חיסון הפפילומה לרשימת החיסונים בהם צריכים להתחסן בני הנוער, החיסון ניתן החל מגילאי 14-13 גם לבנים וגם לבנות.

החיסון לנגיף שכבר שנים נחשב לאחד הגורמים לעליית התחלואה של הסרטן בישראל, ניתן כחלק מחיסוני החובה לתלמידים, אבל כמובן שעם כל חיסון חדש שנכנס אל סל הבריאות צצות גם שאלות חדשות. לכן לאלו מכם אשר מתלבטים בנוגע לחשיבות חיסון הפפילומה לבנים, במאמר הבא ננסה לעשות לכם מעט סדר.

הדבקה לא מגדרית

וירוס הפפילומה מונה בתוכו קרוב ל200 סוגים זנים של הוירוס, כשניים מתוך מאתיים הזנים הללו נחשבים לסרטנים ועוד שני סוגים נוספים הגורמים לרוב ליבלות סביב איברי הרביה. הוירוס יכול לעבור בין גברים לנשים ולא קיימים כיום אמצעי מניעה היכולים לעצור את ההתפשטות שלו, כך שרק בשנת 2015 אובחנו קרוב ל2000 נשים שנדבקו בוירוס ו200 מתוכן זוהו עם נגיעים סרטנים בצוואר הרחם.לכן מתן חיסון בגילאים צעירים גם לבנים וגם לבנות, יכול לעזור עם מיגור הוירוס בעתיד ומניעת הדבקה.

סוגי מחלות
יחד עם זאת וכמו שציינו מעל, וירוס הפפילומה נחשב לעיתים גם כסרטני כמידי שנה מאובחנות בישראל קרוב ל200 נשים עם גידולים סרטנים. אך מעבר לזאת וירוס הפפילומה יכול לגרום לעוד סוגי סרטן ולא רק אצל נשים כמו מחלות עור, סרטן באזור הפה ובמיתרי הקול, פי הטבעת והפין.כל אלו עלולים להיווצר במידה של הדבקות וללא חיסון, מה שעלול לחשוף גם את הבנים לנגעים סרטנים וגם את הנשים.

סיכום
הידבקות בוירוס הפפילומה איננה שייכת רק לנשים אלא יכולה לעבור לגברים, לגרום לתחלואה גם אצל גברים וגם אצל נשים. השפעות הוירוס תקפות לשני המינים, כך שמתן חיסון בגילאים צעירים יכול לעזור ולהוריד את כמות הנדבקים העתידית ולהוריד את אבחוני הסרטן השונים אצל גברים ואצל שנים ולא רק זאת, אלא גם לצמצם סוגי סרטן אלימים כמו סרטן העור והטלפיים. לכן חשוב מאוד שנדאג לחסן גם את הבנים וגם את הבנות, על מנת למגר את הימצאותו של הוירוס אצל דור העתיד.
לקריאה נוספת – https://stopapilloma.co.il/