הלוואה מיידית חוץ בנקאית או בנקאית? האם יש הבדל?

הלוואות חוץ בנקאיות מידיות והלוואות בנקאיות, הפכו בעשור האחרון להרבה יותר נפוצות. הסיבות לכך הן רבות וחלק מהן גם קשורות לתחרות האשראי שמתקיימת בין הבנקים לחברות האשראי, אך יחד עם זאת גם תקופת הקורונה תרמה לא מעט למלחמה שמתקיימת. הקורונה הביאה איתה גם לא מעט הרגלים חדשים, וחלק מהם היו גם שינויים במסגרות ועד לדחיית תשלומי הלוואות וכרטיסי אשראי מה שהביא גם לעלייה בביקוש הלוואות למיניהם. ובשל כך בדקנו מה הם ההבדלים שבין הלוואה מיידית חוץ בנקאית לעומת הלוואה מיידית בנקאית? האם יש שוני בנתונים שנבדקים? האם יש שוני בגודל ההלוואות?

הלוואה מיידית חוץ בנקאית

כיום שוק הלוואות חוץ בנקאיות בישראל מוערך ב120 מיליארד שקלים בשנה. סכומים אלו גם משקפים את המגמה בה ישנם לא מעט חברות אשראי שונות, אשר יכולות לספק הלוואות חוץ מידיות בצורה מהירה ובתנאים שונים. ישנם הלוואות בסך שלושת אלפים שקלים וישנם הלוואות חוץ בנקאיות מידיות, המגיעות גם לגובה של 400 אלף שקלים. השימוש בהלוואות שונה והוא תקף לעיתים עבור כאלו הרוצים לשפץ את הדירה, לקנות רכב חדש או אפילו לעבור ניתוח פלסטי כזה או אחר. עם זאת יש לזכור כי במידה ודירוג האשראי של המבקש יהיה שלילי, כזה הגורם לבנק שלו לסרב להלוואה, ייתכן והתנאים שיקבל באחת מחברות האשראי יהיו בהתאם לדירוג היכולת הפיננסית של המבקש.

הלוואה מיידית בנקאית

הלוואות אלו לרוב נמצאות בטווח של בין 5 עד 120 אלף שקלים, כאשר הסכום ההתחלתי יכול להשתנות מעשרת אלפים ועד חמשת אלפים שקלים. הלוואות אלו ניתנות כיום במגוון הבנקים בישראל, החל מבנק הפועלים, מרכנתיל, בנק ירושלים, דיסקונט ולאומי. ההלוואות ניתנות במרבית הבנקים גם ללקוחות שאינם שייכים לבנק, כאשר הכסף יועבר לחשבון בין חמישה עד עשרה ימי עסקים במרבית המקרים. עם זאת יש לזכור כי גם אם ומבקש ההלוואה הוא בעל חשבון באותו הבנק, יסתמך הבנק גם כן על נתוני דירוג האשראי שלו על מנת להעריך את הסיכונים שבמתן הלוואה.