בית הספר הווירטואלי – חברתי

נתקלתי בכתבה של ערוץ גרמני על בית הספר הווירטואלי – חברתי הראשון בישראל ואחר כך גם ראיתי באתר https://delight.co.il . אוזניי הזדקרו מיד.  כסבתא לנכדים היושבים לסירוגין, בתקופה הזו של קורונה, בבתים, המשתפים אותה בקשיים החברתיים המתגלים בין הילדים שבמוסדות החינוך. כמי שהייתה שנים רבות מורה ומחנכת בבית הספר היסודי והשקיעה רבות בחינוך חברתי לילדים. כמי שנתקלה לא אחת באלימות שהלכה וגברה בחברת הילדים בבית הספר ובכיתה, מיד התחלתי לחפש על ביה"ס מידע.

בית הספר הזה קם ביוזמת אורן ליבוביץ שהוא יזם, בעלים ומנהל גן בשם "גן החברים". זה גן שקיים כבר שלוש עשרה שנה. אורן צרף אליו מומחים מתחום החינוך והטכנולוגיה והצוות שקם פיתח סביבת למידה מותאמת לעידן החדש ולדור החדש, הרגיל לפעול באמצעי הטכנולוגיה העכשווית. כבר לפני עידן הקורונה, אורן וצוותו החלו בתכנון בית הספר, אך עם פרוץ הקורונה התהליך הואץ והצורך בלמידה וחינוך מקוון התעצם כנותן מענה לצרכים החברתיים רגשיים של הילדים בעידן החדש.

ביה"ס מתקיים במרחב הוירטואלי, כל אחד מבאיו מיוצג באווטאר שבחר. כל מפגש הוא חוויה קסומה עבור התלמידים והמורים כאחת. הפוטנציאל הגלום בלמידה ובתהליכי החינוך במרחב הזה מזמנים אינסוף אפשרויות ובמהלך העבודה הולכים וצפים האתגרים והצרכים. צוות בית הספר ממשיך בתהליך המחקר והפיתוח על מנת לייצר סביבת לימודים מיטבית עבור תלמידי הדור הנוכחי.

בית הספר כבר ביצע שני פיילוטים ומצא את גשר הזהב המחבר מחד את הרצון והנהייה של ילדים במשחקי מחשב ומאידך את הרצון של ההורים בחינוך איכותי ובלמידה משמעותית ומאתגרת. בית הספר הווירטואלי – חברתי הראשון בישראל מעמיד על נס את ערך הקשר המיטבי בין תלמידים, מורים, הורים. ערך זה עובר כחוט השני בכל פעילויות ביה"ס.

לי, כסבתא מודאגת, נותר לעניין את ילדיי במידע שחקרתי עבורם. להגיש להם את החומר, את הסרטונים והכתבות המפעימים. כמי שמוטרדת מהמצב החברתי – חינוכי- הוראתי בבתי הספר, וכמי שמאמינה ב"חנוך לנער על פי דרכו" אני מקווה שילדיי יבחרו בבית הספר הנ"ל כמוסד חינוכי מיטבי עבור נכדיי וימהרו לרשום אותם אליו.