בין ניתוח אף למתיחת בטן

במאמרים קודמים נגענו בניתוח הרמת חזה וכן ניתוח גניקומסטיה. הפעם נסקור שני ניתוחים אחרים: לפי נתונים סטטיסטים מארצות הברית, העלות של מתיחת בטן בדרך כלל יקרה יותר בכעשרים אחוזים לעומת ניתוח אף אם לוקחים בחשבון רק שכר מנתח מבלי כל העלויות מסביב. כדי להשוות זאת היה צורך להשוות בין ניתוחים שנעשו באותו אזור ועם מנתחים שנחשבים ברמה דומה יחסית, גורם שמאוד קשה להשוואה מכיוון שבפעמים רבות ההחלטה היא סוביקטיבית. בעוד שהמועמדים לניתוח אף הם כאלו שמרגישים צורך לשנות את המראה האסתטי של הפנים שלהם וכמובן שמדובר בהרגשה אישית ובתפיסת עצמי מסוימת. לעומת זאת המועמדים האידיאלים למתיחת בטן הם לא אנשים בעודף משקל מטורף אלא אנשים שהם יחסית רזים אך יש להם עודף שומני שהצטבר להם בבטן. בשני הניתוחים מתבצעת הרדמה ולכן שניהם מחייבים בדיקת בריאות כללית הבוחנת את הכליות, את הלב ואת הריאות ולוודא את התפקוד הנכון שלהם.

בשני הניתוחים זמן ההחלמה דומה ועומד על כשבועיים, כמובן שלרוב נדרשות הגבלות נוספות לתקופה שלאחר מכן ועד ההחלמה המהירה אך זהו זמן ההחלמה הממוצע המקובל. במתיחת בטן הממוקדת בהוצאת השומן באזור הבטן וכן "סידור מחדש" של הרקמות שבבטן, נהוג לעיתים לבצע שאיבת שומן באזור הירכיים והמותניים במידת הצורך. המלצות נוספות הן הפסקת עישון במקרה של ניתוח אף משום שהשיעול הנגרם כתוצאה מהעישון וחוסר החמצן עלולים לגרום לנזקים וסיבוכים וההמלצה היא להפסיק לתקופה לפני ואחרי הניתוח. במתיחת בטן לעומת זאת ההמלצה היא להקפיד על אורח חיים בריא הכולל תזונה ופעילות ספורטיבית כדי למנוע משכבת השומן מלחזור או לפחות לעכב את ההצטברות שלה בצורה משמעותית.

בשני המקרים מומלץ להיפגש עם מנתח ולהתייעץ לגבי המקרה הפרטי שלכן, ראיתי יותר מפעם אחת שמטופלות בוחרות לערוך שניים או שלושה טיפולים יחד הן כדי לחסוך בעלויות והן כדי לחסוך בזמן ההתאוששות מהתהליכים. מכיוון שמדובר בהליכים שישנו את המראה החיצוני שלכן כדאי להתכונן גם בצורה פסיכולוגית רגשית כדי למנוע פערים בין המראה להרגשה בתהליך ולהפנים את השינוי שעומד להתרחש ולהיות מוכנות לתגובות שונות מהסביבה ולהבין כיצד נכון להתייחס אליהן.