אילו שתלים אידיאלים עבור השתלת עצם בלסת התחתונה?

תחום הרפואה בשנים האחרונות חווה קפיצה של ממש כשהוא מצליח לכסות עוד ועוד מחלות ואלרגיות שונות, ובדרך זו מעניק ללא מעט שכבות מהאוכלוסייה איכות חיים גבוהה יותר. אחד מאותם תחומים הוא כמובן טיפולי השיניים שהולך ומשתכלל בתקופה האחרונה, כאשר הוא מצליח להעניק מגוון טיפולים חדשנים בין אם בהשתלת עצם, הלבנה של השיניים והשתלת שתל לשן שנפגעה/ טיפולים אלו שבעבר היו נחשבים למורכבים ולא כל מטופל יכול היה לעבור אותם, נעשו כיום רלוונטיים למרבית האוכלוסייה  גם בעזרת מגוון השתלים השונים אשר מציעות היום מרפאות השיניים.  כך שבמידה וגם אתם מועמדים להשתלת עצם בלסת תחתונה, הנה כמה שתלים אידאלים עבור טיפול זה.

השתלת עצם בלסת תחתונה – למי זה מתאים?

מחסור עצם באזור השן אינו דבר חדש ברפואה ונחשב נפוץ בעיקר קרב בני הגיל השלישי, יחד עם זאת גם לא מעט צעירים סובלים מתופעה זו אשר מתקיימת מכמה סיבות נפוצות. אחת מהן היא כמובן גילו של המטופל, מכיוון שככל שיהיה מבוגר יותר גם ספיגת העצם תהיה גבוה יותר וכך הצורך להשתלת עצם עולה.
שאר הסיבות בחלקן נחשבות למקרים יותר קיצונים כמו מכה חזקה באזור השן ופגיעה במבנה העצם או העצב, הזנחה של עששת מתמשכת עד לכדי פגיעה בעצם השן או העצב ועוד.

סוגי שתלים

  • אלופלסטיק
    שתל עצם זה מורכב ממינרליים טבעיים ואלסטיים העשויים לרוב מ- קלציום קרבונט, הידרוקסי פאטיט וביואטיק גלאס. חומרים אלו הינם בעלי תאימות ביולוגית להחלפה של עצם השן, ואופי הספיגה של תחליפים אלו נעשה בצורה מבוקרת ומדורגת. כל אלו מאפשרים להשתלת השן להיעשות בצורה יעילה ואפקטיבית ולשמש כתחליף מעולה לעצם השן.
  • אלוגרפט
    פתרון זה נחשב להכי "טבעי" כאשר תחליף לעצם השן מגיע מאדם, ברוב הפעמים מאזור האגן או המרפק אשר ידועים בכמות גבוה של תאים המייצרים עצם חדשה. אך אל תיבהלו העצם אמורה לעבור תהליך עיבוד ארוך עד שתגיע אל הפה, החל מהקרנה, הקפאה ותהליך עיבוד כימי ובסופו השתלה. הליך זה נעשה על מנת לנטרל זיהומים עתידיים.
  • אוטוגרפט
    בדומה לשיטת ה"אלוגרפט" שבה נעשה שימוש בעצם טבעית, אלא שהפעם מקור העצם היא מהמטופל. השיטה איננה נחשבת לפופולרית מכיוון שמצריכה זמן החלמה ארוך של עד שנה, היא כוללת לעיתים זיהומים שונים ולא מעט כאבים בזמן ההחלמה. לכן מרבית הרופאים נמנעים מלהציע אותה.