איך ישראל הפכה למעצמה של קונדיטוריות?

בשני העשורים האחרונים טעמו הישראלים מגוון רחב של טרנדים וטעמים שונים, החל מהמאכלים האסייתיים שהגיעו אל כל פינה בקניון ועד אל מנעד מאפים ממזרח אירופה. אך בכל הקשור למאפים וטרנדים, ישראל מסתמנת כאחת המדינות המפתיעות בכל הקשור לכמות הקונדיטוריות כמו https://www.lehamim.co.il/ שנוכל למצוא החל מגוש דן ועד אל הר בנטל נוכל למצוא מאפים בדגמים, טעמים וסגנונות שונים. אך המעבר של המאפים מבתי הקפה אל קונדיטוריות המתהדרות בקונספטים שונים, איננה רק תולדה של רצון טבעי בגיוון הטעמים והמרקמים אשר נוגעים בלשון ובחך שלנו אלא בעוד מספר סיבות שונות שיוכלו אפילו קונדיטורים מקצועיים.

אופנה המבקשת להישאר

כמו שציינו מעל טרנדים רבו עברו בחך הישראלית בשני העשורים האחרונים, אך המאפים כאן עוד מבתי הקפה הראשונים שהעתיקו עצמם ממדינות מזרח אירופה אל ישראל עוד לפני קום המדינה. עם זאת בשני העשורים האחרונים, סצנת הקולינריה הישראלית הולכת ומתפתחת כשאם עד לפני שלושה עשורים המטבח הישראלי התבסס על מטעמי עדות כיום הוא הרבה יותר משוכלל. אל מטבחי השפים הישראלים הצטרפו מנות ממדינות שונות בעולם, החל ממעדנים איטלקיים ועד לגרסאות שונות עבור הכנאפה מקומית. בהתאם לכך גם ענף הקונדיטוריה הרחיב את אופקיו, כאשר לא רק מאפיות שכונתיות מכתיבות את משקל שקית הבורקסים אלא מאפים טעימים וייחודים ניתן לרכוש בכל אזור בארץ.

הטלוויזיה והכלים

לצד מנעד המאכלים שהצטרף אל מטבחי השפים ואל המטבחים הפרטיים, הצטרפו גם מנעד רחב של כלים ייעודים לאפייה מקצועית, לא רק בקונדיטוריות שונות אלא גם בבתים. בין אם מדובר במוצרי זילוף, קישוטים שונים למאכל ועד אל מגוון סוגי תבניות העשויות מחומרים שונים ומתאימות למנעד רחב של צורות אפייה.
כמובן שגם זמן המסך שלנו לא נשאר עירום ממטעמי המאפייה והמתיקה, כשאל תוכניות הפריים טיים מופיעות בשנים האחרונות לא רק תוכניות בישול למיניהן אלא גם תוכניות קונדיטוריה. כל אלו הופכים את החגיגה הקולינרית של ישראל לשצף של טעמים, מאפים, עוגות ודברי מתיקה אשר מקבלים השראה גם מהמטבח המקומי וגם מנקודות שונות ברחבי הגלובוס.