השקעות נדלן בגרמניה

משקיעי נדל"ן אוהבים להשקיע בגרמניה. נקודה. הסיבה לכך היא היציבות בביצועים והביטחון בהחזר על ההשקעה: ברלין, המבורג, פרנקפורט ומינכן מייצגות ארבע מחמש הערים הטובות ביותר להשקעה בנדל"ן באירופה לפי מדדים מסוימים, כאשר החמישית היא דבלין. בעוד שלונדון נותרה הבירה הגלובלית של שוק ההון, נראה כי ברלין עקפה אותה בכל הקשור להשקעות ולפרויקטים של פיתוח. מאז הברקסיט, ברלין אף הפכה ליותר פופולרית ונראה כי משקיעים מעדיפים להחזיק את הכסף שלהם בגרמניה או בסקנדינביה כרגע. גרמניה היא המדינה המאוכלסת ביותר באירופה ובעלת הכלכלה החזקה ביותר והרביעית בחוזקה בעולם.

בין השנים 2010-2015 הושקעו בנכסים בגרמניה 70 מיליארד יורו המהווים מחצית מההשקעה באירופה כולה. ישנם מקומות בברלין שבהם סיור בדירה הפך לאירוע המוני עם 50-60 דיירים המופיעים לסיור. חלק מהם מגיעים עם מידע מפורט על ההכנסות ודירוג האשראי שלהם כמו גם מצבם המשפחתי ולעיתים שוכרים נאלצים לתת פיקדון של חודשיים שלושה מראש. נקודה מעניינת היא שהרבה מבלעי הנכסים משכירים את הנכס ללא מטבח והשוכר צריך להתקין אותו על חשבונו.

בהמבורג מחירי הדירות עלו ב70% בין השנים 2010-2015 והציפייה היא לעלייה של 50% נוספים עד 2030. דירת שלושה חדרים הממוקמת במרכז העיר יכולה לעלות באזור ה450 אלף דולר. קרוב למחירים בישראל. אם כי חשוב לציין כי עליית מחירי השכירות על נכסים קיימים רחוקה עדיין מזו על נכסים חדשים. עדיין כמות הנכסים העומדים ריקים שואפת לאפס, גם בזכות גידול האוכלוסייה המתמשך. גם גובה המשכנתא שניתנת הוא עד 75% מערך הנכס מה שתורם לאיתנות השוק הגרמני ומונע קריסה בדומה לזו שהתרחשה ב2007 בארצות הברית.

השקעות נדל"ן בגרמניה מצריכות בחינה של העיר המבוקשת בעצמה ולא בהכרח של המדינה שבה היא ממוקמת. אחת הפלטפורמות המעניינות ביותר בגרמניה כיום היא האתר https://ifunded.de/en/ שמהווה אתר מימון המונים להשקעות נדל"ן בגרמניה. כמשקיע פרטי תוכלו להשקיע כל סכום בין 500 יורו ל10 אלף יורו עם החזר השקעה משתנה. ישנם לא מעט משקיעים המצליחים לייצר תשואה של 7% בשנה שזו תשואה מצוינת בהתחשב בסיכון הנמוך של השוק הגרמני. ההשקעה משולמת בתום תקופת ההלוואה, המשתנה מפרויקט לפרויקט.